joi, 27 octombrie 2011

Anvelope de iarna - noi precizari de la MTI


Intr-un comunicat postat pe site-ul MT, institutia aminteste ca cei vizati de noua lege au avut la dispozitie noua luni pentru a se conforma.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii face si urmatoarele precizari:

- Scopul noii legislatii este cresterea gradului de siguranta pe drumurile publice pe timp de iarna si reducerea numarului de victime omenesti ca urmare a echiparii necorespunzatoare a autovehiculelor pe drumurile acoperite cu zapada, gheata sau polei.

- Dotarea autovehiculelor cu anvelope de iarna, lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate nu depinde de o anumita perioada de timp, ci de conditiile meteo, si anume drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei.

- Un conducator auto trebuie sa achizitioneze anvelope omologate, in concordanta cu cele inscrise de catre RAR in cartea de identitate a vehiculului si care poarta marcajul M+S (sau M.S, sau M&S). Nu se recomanda anvelope de iarna second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care inaltimea profilului lor este mai mica de 4 mm.

- Verificarea anvelopelor de catre inspectorii ARR/RAR poate dura cel mult 15 minute, fara a se verifica integral starea tehnica a autovehiculului.

- In cazul autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica de 3,5 tone sau cu maxim 9 locuri pe scaune, inclusiv conducatorul auto, sanctiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplica conducatorului auto de catre reprezentantii Politiei Rutiere, valoarea amenzii fiind de 600 - 1.400 lei.

- In cazul autovehiculelor de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si a autovehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, sanctiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplica dupa caz operatorilor de transport/intreprinderilor sau conducatorilor auto de catre inspectorii de trafic ai ARR sau reprezentantii Politiei Rutiere, valoarea amenzii fiind de 2.500 - 4.000 lei.

- Daca fapta constatata are ca efect si blocarea unui sector de drum, sanctiunea contraventionala este de 5.000 - 8.000 lei plus costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat.

- Statele europene care stabilesc obligativitatea "generala" de utilizare a anvelopelor de iarna in anumite perioade calendaristice si in functie de conditiile meteorologice sunt Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Bosnia-Hertegovina, Slovenia. Suedia si Norvegia au reguli si mai stricte, intrucat utilizarea nu este conditionata de conditiile meteorologice.

- Statele europene care stabilesc obligativitatea "partiala" de utilizare a anvelopelor de iarna, in sensul ca acestea trebuie sa fie folosite atunci cand conditiile de drum o impun, indiferent de perioada calendaristica, sunt Germania, Austria, Slovacia, Cehia, Italia, Norvegia, Ungaria, Franta, Spania.

- Statele europene care doar "recomanda" utilizarea anvelopelor de iarna sunt Polonia, Portugalia, Belgia, Olanda, Bulgaria, Luxemburg, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Grecia. In mare parte din aceste state este obligatorie utilizarea de lanturi, acolo unde exista marcaje rutiere in acest sens (Polonia, Portugalia, Bulgaria).

Discutam cu un canadian (fost "organ" in capitala plaiurilor mioritice) despre cauciucuri . La ei administratorii drumurilor isi fac treaba si , desi au zapada din belsug multe luni pe an , n-a auzit nimeni de lanturi sau cauciucuri speciale .


Intrebari :
- Soferul de autoturism este amator sau profesionist ?
- Ce-i mai avantajos : sa ai in permanenta cauciucuri de schimb , in functie de drum , sau sa-ti cumperi tanc ? Tot sunt la promotie in est ...
- Ce faci in luna mai pe Transfagarasean ?

- Pe cand autoturismul cu 4 rezerve in portbagaj ?
Cei de la Volkswagen nu s-au orientat ... unele autoturisme fabricate de ei n-au roata de rezerva , ci doar un banal spray pentru "reparatii" si compresor . 

- Asistam la progres sau regres ?
- Cum mai e corect acum : roata de rezerva sau roti de rezerva ?


Pana la urma - o alta lege pe care o poate interpreta un agent asa cum vrea "muschiul" lui .
Mie imi miroase a rost de spaga si colectare de bani .
Ma insel ?

Si de pierdut are doar soacra . In orice deplasare locul ei va fi ocupat de anvelope . Iar se toarna gaz pe foc in relatia ginere-soacra ...


Astept cu interes comentariile dumneavoastra .
Injuraturile cu stil sunt permise .


Sa auzim de bine !


Sursa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu